Proiectele noastre se bazează pe o educaţie a reuşitei şi a emancipării culturale care implică în aceeaşi măsură formarea artistică, umană şi socială. Prin programele noastre promovăm încrederea în sine, dezvoltarea personală a copilului şi transformăm muzeul (sau alte locuri care deţin obiecte de patrimoniu) într-un spaţiu locuit şi viu, plin de obiecte care vorbesc pentru că le ascultăm şi pentru că ne pasă ce comunică.
Prin culoare, asprime sau moliciune, prin textură, sunet, sau personaje, ele îşi spun istoriile intr-un limbaj personalizat. Suntem aici, cu mic, cu mare, ca să le ascultăm si să le inventăm cu sens!

Pentru aceasta folosim metode moderne şi inedite de interpretare a patrimoniului: teatrul muzeal, improvizaţia dramatică, storytelling (dramatizarea poveştilor) şi ţinem cont de tendinţele moderne în psihologia copilului şi a tinerilor: inteligenţa multiplă, diferitele stiluri de învăţare (cercul lui Kölb), învăţarea constructivistă şi altele.




Misiune

Prin programe educative povestim lumea cu ajutorul copiilor şi tinerilor curioşi, pornind de la obiecte de valoare culturală care devin vii, pline de sens, adevărate surse de cunoaştere şi imaginaţie.

Viziune

Să fim o sursă de inspiraţie pentru educaţia din România, să propunem cele mai adaptate, imaginative şi moderne programe de educaţie creativă.

Scop

Dezvoltarea creativităţii si încurajarea curiozităţii naturale ale copilului în raport cu obiecte semnificative pentru cultură şi civilizaţie prin diverse activităţi de improvizaţie artistică.

Obiective

  1. Să stimulăm creativitatea copiilor şi a tinerilor prin provocarea acestora de a găsi singuri soluţii şi răspunsuri în dialogul lor cu artele;
  2. Să mediem însuşirea educaţiei vizuale în mod activ, prin intermediul dialogului şi al experimentului artistic

Principii Da’DeCe

  1. Să facilităm copiilor accesul la colecţiile muzeale într-o manieră adecvată vârstei lor.
  2. Să permitem, prin intermediul acestor programe, întâlnirea dintre adulţi şi copii într-un mediu creativ, ludic şi relaxant.
  3. Să-i ajutăm să-şi dezvolte capacitatea de relaţionare prin intermediul comunicării verbale şi vizuale. În timpul programelor toţi copiii au dreptul să participe la dialog, să întrebe, să-şi aducă propriile remarci şi să dezvolte discuţia despre obiect şi temă. Programele se desfăşoară în grup permiţând participanţilor să-si exerseze capacitatea de adaptare, imitare, reacţiune, integrare şi socializare.
  4. Să-i ajutăm să observe şi să fie interesaţi să observe. Educaţia senzorială (culorile, formele, dimensiunile, diferentele de greutate, impresiile tactile, sunetele, zgomotele, mirosurile, gusturile) este o formă de cultură care duce la perfecţionarea personalităţii, care îmbogăţeste potenţialul existent în fiecare copil.
  5. Să respectăm ritmul, sensibilitatea şi capacitatea fiecărui copil într-un mediu deschis care să-i permită acestuia să fie actorul propriei sale evoluţii.
  6. Să stimulăm imaginaţia şi creativitatea prin exersarea altor competenţe ca atenţia, concentrarea şi memoria.