“Suntem un grup de părinţi, educatori de muzeu, artişti, în unele cazuri câte ceva din fiecare. Ne-am strâns pentru a propune programe inedite pentru copii şi tineri şi pentru a oferi copiilor noştri ce e mai bun şi interesant, interactiv şi amuzant în domeniul cultural.”

Raluca Bem Neamu

Membru fondator, Președinte Sunt absolvent de Istoria şi Teoria Artei, am absolvit Masterul în Comunicare și am participat la şcoli de vară, seminarii, ateliere şi conferinţe pe teme de educaţie muzeală şi management cultural în New York, Bologna, Londra, Paris etc.

Sunt specialist în educaţie muzeală şi am experienţă de peste zece ani în Muzeul Naţional de Artă al României. Aici am conceput şi susţinut programe pentru familii, şcoli, programe speciale de sărbători pentru diferite vârste, fiind preocupată mai mult de vârstele mici. Am colaborat în proiecte de educaţie vizuală cu Consiliul britanic şi alte instituţii independente. Sunt lector cu experienţă de peste zece ani la cursuri pentru adulţi în domeniul educaţiei muzeale şi a managementului de proiect. Cursanţii provin din instituţiile de cultură sau din sistemul educativ instituţionalizat. Sunt de asemenea parte din rețeaua Susține cultura în educație care dezvoltă proiecte inedite care pun laolaltă școala, instituțiile culturale și artiștii.

Sunt coautor al unor volume de specialitate printre care cele mai dragi îmi sunt: Biblioteca vie a culturii în educație (2015), Bussines Storytelling. Branduri şi poveşti (2015), Teatru de umbre în muzee (2010) și Teatrul muzeal (2009). Sunt atrasă de inedit în educaţie, de metodele de accesibilizare a patrimoniului cultural pentru public într-un mod atractiv şi eficient.
Şi nu în ultimul rând, sunt mamă a doi copii de nouă (Ilinca) şi respectiv șase ani (Andrei) care mă inspiră să descopăr ce frumos este să te joci și să percep lumea altfel decât o văd ochii de adulți.

Iulia Iordan

Membru asociat, Specialist în educația muzeală, Educator muzeal Sunt absolventă a Facultății de Filosofie din cadrul Universității din București, am un master în Teoria și Practica Imaginii la Centrul de Excelență în Studiul Imaginii, studii de specialitate în pedagogia și psihologia vârstelor mici, iar în anul 2009 am fost bursier la Ministerului Culturii la Veneția pentru o cercetare despre educația muzeală.

Timp de aproape zece ani am lucrat ca educator muzeal în cadrul Secției de Educație a Muzeului Naţional de Artă al României unde am realizat programe educative cu copii de diverse vârste, de asemenea am fost unul dintre primii educatori din țară care au conceput și realizat programe de educație muzeală adaptate vârstelor mici. Pe lângă aceasta am participat la conceperea unor trasee educative tipărite în cadrul muzeului și am participat ca formator la cursurile organizate pentru profesori de Muzeului Naţional de Artă al României în parteneriat cu Casa Corpului Didactic din Bucureşti.

Din anul 2012 scriu cărți pentru copii, temele fiind cele mai diverse: povești inspirate de natură și interacțiunea copilului contemporan cu aceasta, cărți de storytelling pornind de la patrimoniul cultural, povești inspirate de tehnici sau stiluri artistice. Una dintre cărțile mele a obținut în anul 2012 premiul pentru cea mai frumoasă carte pentru copii la concursul „Cele mai frumoase cărți din România”. De asemenea, am contribuit cu texte în antologii colective, manuale sau reviste culturale și sunt colaborator permanent al revistelor pentru copii, „Fabulafia” și „Ghidul pozneț de cultură”. Totodată fac parte din rețeaua „Susține cultura în educație”, o platformă ce aduce împreună școala și cultura în proiecte interdisciplinare cu viziune și impact pe termen lung.

Dintre toate titulaturile cred că cea de investigator în educația culturală mi se potrivește cel mai mult pentru că îmi place să experimentez și să caut moduri noi de a spune o poveste pornind de la patrimoniu. Din fericire, pasiunile mele sunt comune și fetițelor mele Smaranda și Elisabeta care îmi împrospătează de fiecare dată ideile și cu care hoinăresc prin muzee și povești.

Oana Cosmovici

Membru fondator, Director executiv Am absolvit Istoria şi teoria artei în 1999, apoi am urmat studii de specializare şi stagii în mai multe ţări: Elveţia, Franţa, Maroc, Egipt. In 2006 am obţinut diploma de studii aprofundate în Salvgardarea patrimoniului construit modern şi contemporan la Institutul de arhitectură al Universităţii din Geneva şi certificatul în dezvoltare durabilă în cadrul aceleiaşi universităţi.

Tot în 2006 s-a născut şi primul meu copil, Teodor, iar în 2008, cel de-al doilea, Iustin, doi băieţi de la care învăţ continuu să „învăţ”. Pentru ei și cu ei am reînceput studiul istoriei artei, vizitele în muzeele din Bucureşti, Paris, Geneva, Berlin etc şi am realizat beneficiile acestui tip de educaţie creativ – artistică timpurie. Este ceea ce îmi doresc să le ofer copiilor mei în continuare, iar prin intermediul Da’DeCe, şi celorlalti copii din România.

Ozana Nițulescu

La facultate am studiat Psihopedagogia Specială și în educația muzeală am început să lucrez făcând programe educative pentru persoane cu deficiențe de auz, de văz și de intelect la MNAR. De atunci am lucrat și cu alte categorii de public, și probabil că cele mai multe programe le-am făcut pentru copiii între 4 și 12 ani, veniți cu fie familia, fie cu clasa sau grupa. Mi-a plăcut foarte mult educația muzeală și vreme de șapte ani plini a fost activitatea mea principală. În răstimp, însă, m-am format și ca psihoterapeut centrat pe persoană și în momentul de față sunt mai mult în cabinet decât prin muzee. Lucrez individual, cu copii, cu adulți, și cu grupuri. Deși sunt foarte diferite, găsesc că educația muzeală și psihoterapia – cu precădere cea în care m-am format – au foarte multe principii comune și se bazează pe același respect și aceeași prețuire față de om și de capacitatea lui de a crește și de a-și împlini potențialul. Sunt pasionată de ambele domenii și în plus am mai descoperit că sunt un mare fan ar parkour-ului și al benzilor desenate (și al altor medii conexe). Îmi plac mișcarea, poveștile și imaginile și le folosesc și în activitatea mea profesională de câte ori prind ocazia și mi se pare potrivit – un bun exemplu pentru asta ar fi traseele educative, pe care le concep cu entuziasm.
Sunt cu Da’DeCe în primul rând pentru că îmi plac la nebunie oamenii din echipă și lucrurile pe care le facem împreună. În ceea ce privește responsabilitățile mele directe în Asociație, în ultima vreme am ținut mai puține programe educative, dar eu sunt cea care face și trimite newsletterul (și sunt mereu în căutare de feed-back, apropo!) și care se ocupă de baza de date și de cele două adrese de mail, inscrieri și programari.
Despre ce mai fac în rest puteți citi mai multe pe site-ul meu, ozananitulescu.ro.

Clara Trăistaru

Clara este manager cultural, artivator și artivist incurabil. După studii de filologie la București, când era mai mult în biblioteci, la teatru, expoziții și la cursuri de istoria artei decât în aulele de lingvistică, a obținut o bursă de cercetare guvernamentală predoctorală la Bruxelles și a continuat cu un master transdiciplinar despre relația estetică în arta contemporană.
A vrut să fie voluntar în Africa, dar a descoperit Portugalia, unde a fost voluntar prin programul EVS al Uniunii Europene într-un cartier la periferia Lisabonei și unde a început să lucreze cu copii prin activități artistice; a continuat apoi la Bruxelles. S-a specializat în tehnici ce folosesc arta și cultura în educație în Portugalia și Belgia și apoi și-a folosit experiența și s-a perfecționat la Muzeul Național de Artă al României unde a implementat mai multe programme pentru public și a demarat primul circuit Noaptea Muzeelor în 2008.
În ultimii ani lucrează la Institutul francez din București unde coordonează proiectele de arte vizuale și artele spectacolului colaborând cu artiști, curatori, instituții și organizații din Franța și România; continuă să cocheteze cu educația și medierea culturală susținând programe pentru copii, dar și pentru adulți.